Παράγοντες για την επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Η κατασκευή και η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι αποτέλεσμα τεχνογνωσίας, προγραμματισμού, γραφιστικής, marketing και πωλήσεων.
Πρώτα από όλα πρέπει να κατασκευαστεί ένα εικαστικό (web design) που να είναι δελεαστικό για τον υποψήφιο πελάτη σας, ανάλογα το προϊόν που θέλετε να πουλήσετε.
Μέσα σε αυτό το εικαστικό πρέπει να παρουσιάζεται όμορφα ο προϊοντικός σας κατάλογος, με τρόπο που να παροτρύνει τον πελάτη να προσθέσει στο καλάθι του τα προϊόντα σας, αλλά και με τρόπο φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης, για να εμφανίζεστε ψηλά στα αποτελέσματα τους – δύο πράγματα που δεν συμβαδίζουν απαραίτητα!
Τα προϊόντα σας πρέπει να πλαισιώνονται με ωραίες, καθαρές φωτογραφίες και πλούσιες περιγραφές, καθώς και να είναι χωρισμένα σε χρηστικές υποκατηγορίες. Πόσο εύκολη είναι όμως η καταχώρησή τους στο διαχειριστικό της ιστοσελίδας; Πόσο εύκολα προστίθενται παραλλαγές (μεγέθη, χρώματα); Πόσο εύκολα μπορείτε να τα μεταφράσετε σε άλλες γλώσσες;
Είναι πολύ σημαντικό να βοηθήσετε τον υποψήφιο πελάτη σας με λίστες αγαπημένων, προτεινόμενα προϊόντα, αναζήτηση και ότι άλλο μπορεί να τον διευκολύνει. Επίσης «πρέπει» να απλουστευθούν, όσο το δυνατόν, τα βήματα μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας, είτε με one-page-checkout είτε με διάφορες άλλες τεχνικές.
Το κατάστημά σας είναι responsive; (Πως φαίνεται σε κινητό – tablet – Η/Υ). Το 60% περίπου της επισκεψιμότητας του ηλεκτρονικού καταστήματος θα είναι από κινητές συσκευές. Πόσο χρόνο θέλει για να ανοίξει; Μπορούν να το ανοίξουν παλαιότερα κινητά με μειωμένη επεξεργαστική ισχύ; Έχει Friendly URLs;
Αφού είσαστε έτοιμοι με την καταχώρηση και κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας, το επόμενο βήμα είναι η διαφήμιση. Πρέπει να μάθει ο υποψήφιος πελάτης σας ότι είσαστε εκεί! Μερικοί τρόποι προώθησης είναι το Google Adwords, το Facebook και γενικότερα οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, το skroutz.gr για την Ελλάδα, δημοσιεύσεις σε blogs κ.α.
Ωραία! Φέρατε υποψήφιους πελάτες στην σελίδα σας και πήρατε και τις πρώτες παραγγελίες σας. Είναι αρκετές όμως; Αναλύοντας την ροή των χρηστών στην ιστοσελίδα σας, τα σημεία εισόδου- εξόδου και θέτοντας στόχους, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το ποσοστό αγορών έναντι των επισκεπτών, με απλά λόγια να αυξήσετε της πωλήσεις σας διατηρώντας τον ίδιο αριθμό επισκεπτών, αλλάζοντας τα βήματα ολοκλήρωσης παραγγελίας, τα λεκτικά, τα χρώματα - ακόμα και πολύ μικρές αλλαγές, αν είναι καλά στοχευμένες μπορούν να κάνουν διαφορά.
Πολύ καλά! Ο αριθμός των παραγγελιών σας ανέβηκε, όπως και ο όγκος της δουλειάς σας. Πόσο χρόνο θέλετε όμως για να επεξεργαστείτε και να υλοποιήσετε μια παραγγελία; Τι εργαλεία σας δίνει η διαχείριση για να δείτε την κατάσταση των παραγγελιών σας; Τι στατιστικά για να αποφασίσετε για best sellers, τιμές κλπ.; Υπήρχε πρόβλεψη για αυτοματισμούς; Επικοινωνία του λογιστικού προγράμματος με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα; Αυτόματη επικοινωνία με την εταιρεία courier; Αυτόματα email προς τον πελάτη; Είναι δυνατή η παραμετροποίηση ανάλογα με τις ανάγκες σας; Αν ναι, τότε έχετε κατασκευάσει ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα!
Όπως βλέπετε, ένα «φτηνό» ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να αποδειχθεί πολύ ακριβό! Καλό είναι λοιπόν να επιλέξετε ένα επαγγελματία, που να έχει δείγματα επιτυχημένων e-shop, τεχνογνωσία, εμπειρία, για να μπορεί να ενσωματώσει όλα τα παραπάνω, από την κατασκευή του e-shop σας και να μην χρειαστεί να πληρώσετε πανάκριβα «αλλαγές» που θα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί από την αρχή.
Επικοινωνήστε μαζί μας, να συζητήσουμε και να σας δώσουμε μια ολοκληρωμένη λύση για το κατάστημά σας, ακριβώς πάνω στις ανάγκες του προϊόντος σας.