Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων - Eshops (S.E.O.) / Προώθηση ιστοσελίδων (AdWords)
Κατασκευάσατε ένα καταπληκτικό ηλεκτρονικό κατάστημα / ιστοσελίδα.
Και;
Μία ιστοσελίδα χωρίς τις ανάλογες προωθητικές ενέργειες είναι σαν να έχουμε κατασκευάσει το καλύτερο κατάστημα με μια καταπληκτική βιτρίνα σε έναν απόμερο δρόμο που δεν επισκέπτεται κανείς.
Γιατί; Γιατί πολύ απλά κανείς δεν ξέρει ότι το κατάστημα βρίσκεται εκεί!
Για να μπορέσουμε λοιπόν να προβληθούμε στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κ.λπ.), στα Social Media, στο YouTube και όπου αλλού μπορεί να μας αναζητήσει ο πιθανός πελάτης μας χρειάζονται κάποιες περαιτέρω προωθητικές ενέργειες.
Οι κύριοι τρόποι προώθησης της σελίδας σας, είναι η βελτιστοποίηση της κατάταξής της στις οργανικές θέσεις των μηχανών αναζήτησης S.E.O. (Search Engine Optimization), η πληρωμένη διαφήμιση (Google Adwords) και η προώθηση της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media).
Η βελτιστοποίηση της θέσης μιας ιστοσελίδας – eshop στις μηχανές αναζήτησης υπόκειται σε αρκετούς παράγοντες.
Με ποιες λέξεις – φράσεις ελέγχουμε την θέση μας;
Αν εισάγουμε στο Google το όνομα της εταιρείας μας, το πιο πιθανό είναι να βγούμε πρώτοι. Προφανώς δεν είναι αυτό το ζητούμενο.
Η προσεκτική έρευνα των λέξεων ή/και φράσεων που μπορεί να μας αναζητήσει ένας πελάτης είναι το πιο σημαντικό βήμα. Π.χ. για ένα ξενοδοχείο η πιο πιθανή φράση που θα μας ψάξει ο υποψήφιος πελάτης θα μπορούσε να είναι «διακοπές στην Ελλάδα». Βέβαια υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες καθώς για «διακοπές στην Ελλάδα» μπορεί να ψάξει και αυτός που θέλει να κάνει μια κρουαζιέρα.
Θα μελετήσουμε ποιες λέξεις είναι πιο πιθανό να εισάγουν στο Google οι πελάτες σας μέσω εξειδικευμένων εργαλείων και αφού αποφασίσουμε 2,3 φράσεις από κοινού, τότε με διάφορες στοχευμένες ενέργειες θα βελτιώσουμε την θέση σας με στόχο την πρώτη θέση στην πρώτη σελίδα.
Η βελτίωση αυτή ΔΕΝ έρχεται μέσω πληρωμένης διαφήμισης (Google Adwords) – παρόλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυαστικά αν το θέλει ο πελάτης.
Μερικές από τις ενέργειες που θα ακολουθήσουμε είναι η βελτίωση των κειμένων και των meta tags της σελίδας σας, η σύνδεση των προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημιουργία ποιοτικών backlinks και η χρήση των structured data μετά την εισαγωγή των rich snippets πρόσφατα από την Google.
Τι είναι τα rich snippets και γιατί να συνδέσω τα προφίλ μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Δείτε τα παρακάτω αποτελέσματα στο Google.
Βέβαια τα rich snippets προσφέρουν πολλές ακόμα δυνατότητες όπως π.χ. την προβολή της τιμής και της κατηγορίας στην οποία ανήκει ένα προϊόν, ή την φωτογραφία μιας συνταγής και τις αξιολογήσεις της.
Το αποτέλεσμα του Search Engine Optimization θα είναι να προβάλλεστε το δυνατόν ψηλότερα στην αναζήτηση των μηχανών αναζήτησης για τις φράσεις που έχουμε επιλέξει και που είναι πιο πιθανό να ζητήσει το κοινό σας. Έτσι θα επιτύχετε περισσότερες πωλήσεις ή περισσότερη επικοινωνία με πιθανούς πελάτες, κάτι μετρίσιμο από το Google Analytics και την δημιουργία στόχων – άλλη μια απαραίτητη πρακτική στην προσπάθειά σας να ανεβείτε ψηλά.
Το S.E.O. είναι μια συνεχής διαδικασία που χρειάζεται συχνές τροποποιήσεις για την διατήρηση ή και βελτιστοποίηση των θέσεων και για αυτό κοστολογείτε με τον μήνα.
Η Google μας επιτρέπει την προβεβλημένη καταχώρηση της ιστοσελίδας μας επάνω, δεξιά ή κάτω από τα κύρια αποτελέσματα της οργανικής αναζήτησης και όχι μόνο.
Οι καμπάνιες του Google Adwords μπορούν να μας διαφημίσουν σε επιλεγμένο κοινό ΑΜΕΣΑ με σχετικά μικρό κόστος – αν είναι σωστά στοχευόμενες – ρυθμισμένες.
Το Adwords επίσης μας προσφέρει πολλά εργαλεία όπως είναι η στόχευση ανά χώρα, γλώσσα, κοινό ενδιαφέροντα, ηλικία κλπ.
Επίσης μπορούμε να έχουμε εναλλακτικές διαφημίσεις, επεκτάσεις διαφημίσεων και βέβαια remarketing, η επιλογή να ακολουθεί η διαφήμιση μας επιλεγμένους πελάτες για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έως ότου επιτύχουμε τον στόχο μας – να πουλήσουμε.